Powered By Blogger

miercuri, 6 ianuarie 2010

Am gasit cheia

Pentru ca mi-am deschis la inceput de an o usa si am inceput sa caut, iata ca am gasit pe coaching.info.ro "Cheia catre adevarata iubire"

"Astepti cumva iubirea?
Majoritatea dintre noi da. Atingerea intima a unui alt suflet este cel mai puternic antidot pentru experientele atat de umane ale singuratatii.
Asa ca de ce irosim atat de mult timp si energie ca sa evitam actul intim al intalnirii cu un alt suflet? De cine ne aparam? De ce suntem nervosi, critici, inchisi la minte si judecam pe cei din jurul nostru? Intr-un cuvant de ce blocam experientele pe care de fapt le dorim sa se intample
."

Care este cheia catre adevarata iubire?
Renuntarea la Ego. Cine este Ego? Ehe... il stim de mult si il stim atat de bine si... vrem atat de putin sa renuntam la el...

In continuarea articolul "Puterea secreta a EGO-ului", Ego-ul este facut de doua parale: "Ego-ul tau este doar vorbarie. Este un monolog enervant... Caci majoritatea timpului trece cam asa: „sunt mai bun decat el, sunt mai desteapta decat ea, mai urata decat este ea, mai bogata decat ea, mai rau decat ar trebui sa fiu. Eu pot sa fac asta. Eu nu pot sa fac vreodata asa ceva, n-ar fi trebuit sa fac asta, ei nu ar trebui sa fie in felul acela. Viata este buna, viata este grea, el are dreptate, ea greseste, eu sunt minunat, nu sunt bun de nimic, este vina mea, este vina lor...” si asa mai departe, la nesfarsit."

Si credeti ca va pleca de la noi cu coada intre picioare Ego-ul, doar pentru ca l-am recunoscut si demascat? Nici vorba. Probabil ca va continua empatic:"da, ai dreptate, uite ce desteapta esti ca ai descoperit ce este de fapt Ego-ul si ca, acum, fara el vei gasi iubirea. Bravo, gata ai descoperit ce era de descoperit, poti sa te linistesti."

Cum sa facem sa renuntam la ceva ce este al nostru? Doar al nostru. Atat de al nostru incat credem ca el suntem chiar noi? Poate fi oprita vorbaria aceea continua care ne spune si cine suntem, si ce sa facem, si cum sa nu facem, si cand, si unde?

Asta mi-aduce aminte de gluma cu presedintele Theodore Roosvelt care avea o mare pasiune pentru vanatoare. Odata, a auzit ca un renumit vanator britanic se afla in vizita in Statele Unite si l-a invitat la Casa Alba, sperand sa primeasca niste sfaturi bune pentru vanatoare.

Dupa doua ore de dicutii cu usile inchise, in care nu au fost deranjati de nimeni, englezul a iesit oarecum bulversat.
- Ce i-ati spus presedintelui? l-au intrebat reporterii.
- I-am spus cum ma cheama, a raspuns el epuizat.

Ar scadea un pic din puterea lui Ego daca am vorbi mai putin si am asculta mai mult?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu